Telefonszám

Igaz vagy hamis? - avagy tények és tévhitek az Instagram algoritmusokról - Focus Trend Creative Agency
23689
post-template-default,single,single-post,postid-23689,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2,vc_responsive

Igaz vagy hamis? – avagy tények és tévhitek az Instagram algoritmusokról

Igaz vagy hamis? – avagy tények és tévhitek az Instagram algoritmusokról

Az Instagram megjelenése óta mindenki azon töpreng, hogy hogyan is működnek azok a fránya algoritmusok? Mi, miért történik? Minek van értelme és minek nincs?

Bizonyára te is jártál már úgy, hogy sokat dolgoztál egy bejegyzésen, ám posztolása után nem érte el az általad elképzelt számokat, sőt alulteljesített, ám mivel a számodra tökéletes időpontban, a megfelelő célcsoportnak posztoltál, mai napig sem jöttél rá, hogy mi volt a baj, a barátaid meg csak annyit mondtak, hogy „Nyugi! Az algoritmusok tehetnek mindenről” .

Öntsünk tiszta vizet a pohárba és nézzük meg a leggyakoribb tévhiteket az Instagram algoritmusokkal kapcsolatosan:

„Igaz, hogy az Instagram algoritmus jobban kedvez a biznisz fiókoknak és sokkal jobban pörgeti őket, mint egy személyes profilt?”

Nem! Az Instagram nem tesz kivételt a fiókok típusa között. Egy biznisz fióknak rengeteg előnye van, ám ezek között nem számlálható az, hogy előrébb kerülnének a létrán. Ha nagy a biznisz fiókod engagementje, azt elsősorban magadnak, a tartalmaidnak, másodsorban a követőbázisodnak köszönhető.

„Igaz, hogy a 3 szónál kisebb komment nem számít reakciónak az Instagramon, ezáltal nem tekinthető engagementnek?”

Hamis. Talán ez a kérdés váltotta ki a legnagyobb kíváncsiságot és egyben a legnagyobb félelmet is az Instagram felhasználók között. Most mindenki megnyugodhat, hiszen még egy emoji-s komment is hozzájárulhat ahhoz, hogy a bejegyzésed ne vesszen el a bejegyzések hurrikánjában. Mivel a komment engagementnek számít, ez pedig az Instagram algoritmus fontos része, ezért ezt szem előtt tartva célszerű rendszeresen válaszolni rájuk. Ezáltal a bejegyzésed hosszú ideig aktív marad, és te meg bebizonyítod, hogy igenis számít a követőid véleménye.

„Igaz, hogy a bejegyzésem rangsorolása attól függ, hogy hány reakciót vált ki a bejegyzés a posztolás utáni első 30 percben?”

Nem, nem igaz. A bejegyzéseket az algoritmus nem csak annak függvényében osztályozza, hogy az első 30 percben hány reakciószámot váltanak ki, ugyanis az Instagram továbbra is azoknak a felhasználóknak fogja megjeleníteni a bejegyzésed, akik rendszeresen foglalkoznak a tartalmaiddal. Ennek következtében, a posztod még az első 30 perc után is rengeteg reakciót kaphat, minden a követőidtől és a tartalmaidtól függ. Ezt úgy kell elképzelni, mint egy láncreakciót, amiben a mögötted álló befolyásol téged, te pedig az előtted állót.

Igaz vagy hamis? – avagy tények és tévhitek az Instagram algoritmusokról

„Igaz, hogy az Instagram előnybe helyezi a videókat tartalmazó fiókokat, a fotókat tartalmazókkal szemben?”

Nem. Az Instagram nem tesz különbséget videót tartalmazó bejegyzés, vagy fotót tartalmazó között. Miért? Amint már említettük, az algoritmusoknak hála, minden felhasználó olyan tartalmakat kap, amilyeneket a legtöbbet kedvelt, azaz, ami a legtöbb reakciót váltotta ki belőle. Ha te többnyire videókat kedvelsz, akkor nagyobb százalékban az Instagram Exploreredben videós tartalmak fognak megjelenni. Tehát, valójában nem az Instagramnak, hanem a fogyasztói magatartásodnak köszönhetően, az algoritmusok személyre szabottan helyezik előnyben egyik típusú tartalmat, a másikkal szemben.

Viszont a közeljövőben ez az egyenrangúság változhat, ha jobban megfigyeljük az applikációnkat, akkor észrevehetjük, hogy az Instagram Explorerben például a videók négyszer nagyobb kockában jelennek meg, mint a képek. A kezdőlapon pedig, a mindenki által kedvelt Reels videóknak külön ikonja van. Ez már egy elég nagy jel, nemde?

„Igaz, hogy a Bot-ok segítségével befolyásolhatjuk a bejegyzéseink ratingjét?”

Igen, de nem pozitív irányba. Átverni az Instagram algoritmusait nem lehet, amint kiszimatolják a botokat a bejegyzésed és a fiókod ratingjét is csökkentik. Számukra is a legfontosabb az autentikusság és a transzparencia. Tehát, ahhoz, hogy Bot-ok nélkül növeld az engagementet csupán annyit kell tenned, hogy konstans posztolsz és kommunikálsz a követőiddel, reakciók, válaszok, live-ok és kreatív sztorik segítségével.

Egy sikeres Instagram fiókhoz fokozott figyelem, sok türelem, kitartás és kreativitás kell. Egy erős, organikus követőbázist nem lehet egyik napról a másikra felépíteni, és még a megszerzésnél is sokkal nehezebb megtartani őket és fenntartani a figyelmüket, illetve rávenni őket, hogy tartalmainkra reagáljanak.