Telefonszám

10+1 új trend az Instagramtól, egy tökéletes feed felépítésére
23714
post-template-default,single,single-post,postid-23714,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2,vc_responsive

10+1 új trend az Instagramtól, egy tökéletes feed felépítésére

10+1 új trend az Instagramtól, egy tökéletes feed felépítésére

Ahhoz, hogy a látogatóból követő és a követőből vásárló legyen, szemfülesnek és tettre késznek kell lenni, ugyanis az Instagram egy éjszaka alatt is okozhat meglepetéseket az újításaik által és ez 2021-ben sem fog változni, rengeteg új trend vár arra, hogy felrobbantsa a fiókokat és felpörgesse az eléréseket. Vessünk egy pillantást arra is, hogy mivel készül a milliók által kedvelt közösségi háló erre az évre:

1. Reels videók

Bár már tavaly is hatalmas rajongói tábornak örvendett a Reels videó, jóslatok szerint 2021 lesz igazán az ilyen videó tartalmak aranykora. Miért is? A rengeteg effekteknek, a tökéletes időzített szövegeknek és a komplex szerkesztési eszközöknek köszönhetően nagyon egyszerű professzionálisnak tűnő videókat gyártani. Nem mellesleg az Instagram összes filtere is használható és még akciógombot is kapott a főoldalon. Ám mindezek ellenére, a Reels videókban nem az a legfontosabb, hogy esztétikus legyen, hanem hogy megnyerő és figyelemfelkeltő a célcsoportod, követőid számára.

2. Vizuális történetmesélés

2021-ben egy cég Instagram profilja legalább annyira fontos szerepet játszik, mint a weboldala, ha nem többet. Az emberek többsége hamarabb keres rá egy brandre Instagramon, mint a Google-ban és gondolom senki sem lepődik meg azon, hogy az első benyomás fontos szerepet játszik a látogató további lépéseiben. Talán ennek tudható be, az a tény, hogy egyre több brand nagy hangsúlyt fektet a brandingre és a vizuális történetmesélésre az Insta fiókjukban, ugyanis ez az egyik legsikeresebb módja a követőbázis növelésének. Hogyan is működik mindez?

Lássuk csak, nézd meg a profilképed, a highlightjaid borítóképeit és a legtöbb elérést kapott 9-12 bejegyzésedet. Látsz összhangot közöttük? Mit tükröznek? Ugyanaz a mondanivalójuk? Ha a válasz nem, akkor nagyon hamar stratégiát kell váltanod, hisz ilyen formában a látogatóid nem válnak követőkké, ergo vásárlás sem lesz. Pontosan, hogyan is kell ezt az összhangot értelmezned? Figyeld meg Takács Nóra és Junger-Bálint Dária feed-jét, a képeiket, tartalmaikat nézve szinte érzed az évszakok illatát, sőt, az összhangot látva, te is a történet részese vagy, vagy legalábbis nagyon szeretnél az lenni, ugyanis magával ragad, akár egy jó történet.

3. A szerkesztés nélküli szerkesztés

Az a trend amiért 2021-ben mindenki áhítozni fog.  2021-től búcsút mondunk a túlszerkesztett képeknek, a filteres arcoknak, a túlzásba photoshoppolt tartalmaknak és önmagunkat adjuk. Erre a trendre, amint már gondolom tudjátok, több próbálkozás is volt, több hazai Influenszernek is ez volt a hitvallása, ám az idén a környezetvédelem és az újrahasznosítás mellett, a minimál stílusú fiókok és az Instagrammon való autentikusság kerül előtérbe, ezt a trendet követi Palácsik Lilla is és Visváder Tamás is. Profiljaikat nézve, a tartalmak azt a hangulatot keltik, mintha feed-jük pillanatképek sokasága lenne.

4. A társadalmi problémák carousel típusú szöveges bejegyzésekkel való támogatása

Az emberek minden eddiginél jobban elvárják, hogy az általuk támogatott márkák egyértelmű álláspontot képviseljenek az Instagram társadalmi ügyeivel kapcsolatban. Valószínűleg már ti is láttatok hasonló posztot, ugyanis az elmúlt 1 évben rengeteg brand foglalt állást különböző társadalmi probléma mellett, a politikaitól a társadalmi igazságosságig és mindezt szöveggel telített carousel típusú bejegyzésekkel tették.

Ha egy brand jól állítja össze a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos kampányát és az ezekhez tartozó tartalmait, követőbázisának és az Instagram algoritmusoknak köszönhetően hatalmas változást érhet el, ugyanis az befolyásoló ereje hatalmas. Ha egy közösségi ügy támogatása mellett döntünk az Instagram berkein belül, fontos, hogy ezt körültekintően és érzékenyen kezeljük, mert nagyon könnyen akár negatív hatással is szembesülhetünk. Különösen, ha a vállalati tevékenységük nem egyezik meg az Instagramon prezentált álláspontunkkal.

A csatolt képhez hasonló tartalmakért, látogassatok el Gulyás Lídia @szialidia instagram profiljára, hisz Magyarországon főként az ő nevével asszociálható ez a trend, amiért nagyon hálásak is vagyunk, nem mellesleg rengeteget tanulhatunk sorait olvasva.

5. A közösség által vezetett tartalom

Mire is gondolunk pontosan? A válasz egyszerű: a felhasználók által készített tartalomra. Természetesen ez, nem egy új trend, hisz a márkák eddig is igénybe vették a felhasználók tartalmait, ám ez az arány az Instagramon is tömegesen növekszik. Ennek a típusú tartalomgyártásnak több előnye is van, mint például az, hogy lehetővé teszi a bejegyzések diverzifikálását, pozitív visszhangot és megítélést váltanak ki azok a fiókok, amelyek azt tükrözik, hogy számukra fontosak a felhasználók és az általuk készített tartalmak is. A közösség hangjainak bemutatásával azt is megmutatja, hogy aktívan figyel a hallgatóságra, ami a legjobb módja a társadalmi kampányok részvételének és lendületének ösztönzésére. Nem mellesleg a brand számára is egy hatalmas segítség, ha kreatívabbnál kreatívabb tartalmakat kap hiteles forrásoktól, azaz olyan emberektől, akik valóban használják is a termékeket. Ilyen például a Lush Cosmetics Instagram fiókja is. Többnyire felhasználók által készített tartalmakból tevődik össze, és sokkal nagyobb bizalmat sugall, ugye? Bár tudom, hogy nehéznek találjátok a képek összegyűjtését, de manapság rengeteg olyan program van, amelynek a segítségével beimportalható egy iranyítópultba az összes olyan fotó, amin a brand említést kap, vagy címkézve, akár egy kattintással, úgy, hogy a tartalmak kiváló minőségű felbontása megmarad és automatikusan megjeleníti a tartalom készítőjét, aki eredetileg közzétette. Ilyen például a Later egyik programja is. Ha több vizuális tartalmat/példát néznétek meg, ajánljuk figyelmetekbe a Lushcosmetics hivatalos Instagram oldalát.

6. Animáció

Ahhoz, hogy lépést tartsunk a 2021-es Instagram trendekkel, a statikus képes tartalmak mögé kell néznünk, ugyanis az idén a videó tartalmak igencsak fontos szerepet töltenek majd be a közösségi platformokon. A videó tartalmak alatt apró és egyszerű animációkra gondolunk, mint például a csillogó csillag, a semmiből megjelenő szöveg, vagy a háttérben mozgó elem.

Ne ijedj meg, ugyanis nem kell dizájnernek lenni, ahhoz, hogy ilyen típusú tartalmakat gyártsunk, hisz rengeteg applikáció van, aminek a segítségével könnyedén megalkothatjuk animációinkat, ilyen például az Adobe Shark és a Pixaloop. Ha viszont GIF-et szeretnél készíteni, akkor ajánljuk figyelmedbe az ImgPlay –t, ugyanis ez a legegyszerűbb program, amelynek segítségével percek alatt elkészítheted a GIF-et a telefonodban rejlő képekből és videókból. A Pokapi oldalán több animációval is találkozhatsz, számukra a tökéletes eszköz a személyre szabott mesekönyveik bemutatására.

7. Kézi rajzok

A 2021-es trendek egyike a kézi rajz lesz, és nem is akármilyen, hanem a képre rárajzolt kézi rajz: vonalak, levelek és scrapbook inspirálta elemek. Hogy mi is ennek a célja? A játékosság mellett, részletgazdagabbá, szórakoztatóbbá válnak a képes tartalmaink és természetesen növeli a bejegyzés vizuális intrikáját. Tökéletes különböző elemek kiemelésére, vagy csodaszép emlékek gyártására. Próbáljátok ki, olyan meseszerű. Hogyan? A PicsArt és az Over appok segítenek ☺

Inspirációként pedig ajánlom figyelmetekbe egy tehetséges grafikus Beatrice Drawes és egy remek digitális tartalomkészítő Junger-Bálint Dária Instagram oldalát, ahol a két stílust tökéletes ötvözik, sőt meséssé varázsolják. Ilyen, ha a digitális képet ötvözik a kézi rajzzal.

8. Old – School Interfész

Hogy mi? Retro Windows-alkalmazás, a nosztalgikus mobiltelefon-képernyő és a 90-es évek stílusa, mind-mind olyan old-school interfészek, amelyekkel egyre gyakrabban találkozunk az Instagramon és még többször fogjuk őket látni 2021-ben is, ugyanis egy nagyon felkapott trend lesz. A We Heart It, illetve a Kierra hivatalos oldalán már nagy számban fellelhetőek a hasonló stílussal rendelkező tartalmak.

9. Porhatás és szemcsés fekete – fehér tartalmak

A szerkesztés nélküli szerkesztés, avagy a no edit trend mellett egyre több olyan fotóval találkozhatunk az Instagramon, amelyek nagyon hasonlítanak a régi kamerák fényképeire. A zajnövelő porhatásoktól, a szemcsés fekete-fehér csattanókon keresztül, a low-fi-ig mindent magába foglal ez a trend. Molnár Viola Anna és Sánta Dávid tartalmai tökéletesen ábrázolják az említett trend stílusjegyeit.

10. Mémek

Talán kimondhatjuk, hogy mindenki nagy kedvencei. Nem új trend, ám nagyon pörög az Instagramon és 2021-ben viharosan növekedni fog. Talán megmagyarázni sem kell, hogy miért tökéletes a mém egy brand számára. Mémet bármilyen tematikában, bármilyen eseményből, termékből vagy érzésből készíthetünk. A politikától a kulturálisig, remek szórakoztató és figyelemfelkeltő eszköz. Egy jól megszerkesztett mémet sokan megosztanak, ezáltal nő az engagement szám, nő a látogatók száma és miért ne a követőké is. Tökéletes eszköz a követőtáboroddal való közös rezonálásra. A marketing_humor instagram profilján nagyon jól mutatja be ezt a trendet, sőt ezen alapul.

10+1. Instagram Shop

Az Instagramról való vásárlás nem egy újdonság a felhasználók számára, sőt idén rengeteg fejlesztést vezetett be az említett közösségi háló azért, hogy megkönnyítse a felhasználók vásárlási folyamatát és új lehetőséget kínáljon a cégek számára. Az InstagramShop csínjáról-bínjáról és fejlesztéseiről a legutóbbi blogunkban olvashattok a következő linkre kattintva, ahol a vírus miatt kialakult fránya patthelyzetről, valamint megoldásairól is beszélünk: https://www.focustrend.hu/instagram/7-tulelo-instagram-funkcio-kisvallalkozasoknak-nem-csak-jarvanyidoszakra/

Tehát 11 új trend, amely meghatározza majd az Instagram esztétikáját 2021-ben. Biztosak vagyunk benne, hogy ez a szám a jövő év során gyarapodni fog, ahogyan már az Instagramtól ezt megszokhattuk.

Izgalmas év lesz úgy tartalomgyártás, mint e-commerce szempontjából is. Az Instagram nem pihen, ahogy nekünk sem szabad, ha sikeres és kreatív fiókot szeretnék, aktív követőbázissal.